Smuk gåtur på Kastos og en lille film
Morgenen var våd, våd som havde det lige regnet, selvom det ikke var tilfældet. Heldigvis skinnede solen og det hele blev tørt lynhurtigt. Vi tog … Read More

Vi elsker at bade og overalt hvor vi kommer hen snupper vi en dukkert gerne flere gang om dagen.
Morgenen var våd, våd som havde det lige regnet, selvom det ikke var tilfældet. Heldigvis skinnede solen og det hele blev tørt lynhurtigt. Vi tog … Read More
Selvom det var mega hyggeligt at ligge i Nidri, måtte vi videre ud og ligge for svaj og bade fra båden. Det var ikke muligt … Read More
Cyklerne var samlet, og dagen stod på en god cykeltur langs vandet mod den lille by Agia Efthymia. Vi havde pakket rygsækken med badetøj og … Read More
Vi fik en god morgendukkert, der samtidig var en afsted dukkert med Mongonissi bugten. Christian var efterhånden blevet rigtig god til at håndtere liner i … Read More
Vi vidste det ikke, da vi sejlede ud fra Pomena, men 3 timer senere var vi i indsejlingen til den skønneste og mest beskyttede bugt, vi … Read More
Lasse og jeg var i gang allerede fra klokken 7. Vi skulle handle til de næste 3 dage, hvor vi havde planlagt at ligge for … Read More
Det ville blive over 35 grader i dag og allerede klokken 7 stod det stille i havnen, hvor varmen havde taget magten. Klokken 8 åbnede … Read More
Cikaderne var i gang, cockpittet var fredeligt, kaffen var varm, dagen vågnede langsomt mens familien sov. En god morgen til at skrive indlæg i og … Read More
Der var varslet hedebølge over 45 grader, så vi var ikke i tvivl om, at vi skulle på vandet i en fart. Vejret tegnede til … Read More
Lasse og jeg havde hele tiden haft på vores Kroatiske bucket-liste, at vi ville se Krka vandefaldet. Krka er en 70 km lang flod hvis … Read More
Vi var i rette tid til at undgå både shower-køen og køen til betaling af havnepenge. Vi sejlede ud allerede kl. 8.15, imens halvdelen af … Read More
Vi var ikke færdige med naturparken. Én overnatning endnu, og vi vidste hvor det skulle være. Vi ville gerne ind i bunden af fjorden. Klokken … Read More
Vi havde besluttet os for en sightseeingdag. Tidligt flyttede vi båden 1/2 sømil til bugten Uvala Mir. Her kunne vi sejle med eco dot i … Read More
Øen Dogi Otok ligger som en del af Nationalparken Telascica. Her er der en masse små skønne bugter, hvor vi kunne ligge på bøje eller … Read More
Vi listede op og satte flag op, vi var musestille, derefter listede vi ind i mastercabin og sang fødselsdag sang for den sovende kaptajn. Overraskelsen var … Read More
Vejret spillede os et gevaldigt puds. I går aftes varselede de thunderstorm omkring ved 11-tiden. Der var 23 sømil til Rab, der var dagens destination, … Read More
Velkommen til Adriaterhavet. Morgenen startede blidt med morgenkaffe mens verden vågnede. Solen stod op over bjerget, og de andre både puslede så småt, klokken var 6.30. … Read More
En tur ned til varmen kan noget. Efter en travl men hyggelig december samt en del sygdom og træthed, var en uge i sol og … Read More
Vi skulle videre idag. Jeg vågnede ved, at Lasse stod op. Jeg stak selv hovedet op igennem lugen i forkøjen, idet jeg fornemmede en solopgang … Read More
Det var en god nattesøvn, vi havde haft. Vi overvejede et kort øjeblik om vi skulle blive her, fredeligt, bademulighed og masser af modne blåbær. … Read More
Vasketøj ud over det hele, det var den sidste gang, vi vaskede på turen. Solen skinnede, og vi havde en hel dag i Bergen. Ved … Read More
Dejlig stille solskinsmorgen med en morgendukkert i søen på de 6 grader. Vi havde taget vores bruge anretning med til søen så vi kunne blive … Read More
Det var et dejligt og meget stille sted ved Allgunnen, vores plads var en lille lysning omgivet af grantræer. Vi havde sovet godt og lidt … Read More
Nu var vi op Sjælland, så idag havde vi ingen planer. Alligevel var jeg lige oppe og var heldig at fange solopgangen kl.7.20. Vi havde … Read More
Ok… Vejret var ikke blevet bedre i løbet af natten, og det ville heller ikke blive bedre i løbet af dagen… fortalte vejrudsigten os. Til … Read More
Vi så lige enden af Frida på vej ud af havnen. Klokken var kun 7.50, men det var søndag, og både Lilian og Søren skulle … Read More
Det blev ved med at være sommer. Vi vidste, at vi skulle videre til Hornbæk idag, så vi havde en god sejlads foran os. Vi … Read More
Lasse sejlede single-handed fra Roskilde til Veddelev torsdag aften. Jeg var ude og kom sent. Vejret var skønt og Lasse satte forsejlet, og sejlede lystigt … Read More
Den 25. vågnede vi til endnu en dejlig dag på kongepladsen i Præstø. Og badeturen i Speedy Dot til vores badebro var også dejlig. Vores … Read More
Selvom vi havde sat vækkeuret til kl.7, så vågnede vi af os selv. Vi skulle på tur med damplokomotiv til Binz. Vi skulle se den … Read More
Vejrudsigten lovede op til 34 grader, sol og pæn vind fra syd idag. Det holdt stik. Vi lå stadig i Stralsund, hvor der ingen strand … Read More
Lige nu var vi lidt i tvivl om, det var sommerferie eller efterårsferie, vi var på 🧐 Vi tog den med ro, for vi kom ikke … Read More
Afgang fra Øksenholmen kl. 8.15 Vi var enige om, at vi bare skulle se at komme afsted – jo før jo bedre. Vi tøffede afsted … Read More
For os gjaldt om at nyde varmen, når den var der. Så… vi havde både tid, lyst og mulighed for at sejle ud efter sankt … Read More
Skal vi tage ud og sejle? spurgte jeg en gabende Lasse efter en meget lang dag bag skærmen på jobbet. På 1/2 time havde vi … Read More
Der var ro fra morgenstunden og vi nød det. Jesper var hos barberen, og vi andre spiste morgenmad på båden. Efter morgenmaden, gik Karen i … Read More
Efter arbejdet – 2. dagen efter sommerferien… afsted afsted afsted… det var 30 grader, og situationen indbød til at tage sig sammen og komme ud … Read More
Vejret var dårligt – helt efterårsagtigt, koldt gråt og blæsende. Lige det rette vejr til at arbejde og færdiggøre vores indlæg her på bloggen. Alle … Read More
Krudt bagi for at komme afsted. Vi havde jo udset os stedet hvor vi ville ligge. Kl 6.15 lettede vi anker i en utrolig smuk … Read More
Det nåede at blive min fødselsdag, inden vi kom i seng. Frida Crew var hyggeligt selskab til efter 24, men alligevel blev det først rigtig … Read More
Vi ville bare nord på selvom vejret i mod os. Vind fra nord og meget af den. Vi skulle nord på, så vi vidste vi … Read More
Det var blevet rigtig sommer i Danmark, så i dag tog vi hele pakken af sommeroplevelser, som vi kunne lide det ☀️ pakken indeholdt: ✔️Morgendukkert ✔️God morgenmad … Read More
✔️Morgenkaffe ✔️Morgendukkert ✔️Morgenmad Så var vi klar til en dag på land. Hornbæk er en speciel destination for os. Jeg har boet der som ung, … Read More
Vi havde valgt at blive et par dage her ved Femern. I dag skulle vi cykle en tur. Stemningerne viser den gode dag, der endte … Read More
Da vi tog afsted 12. Juli 2016, var det svært at forestille sig dagen idag. Vi havde planer dengang, som blev ændret undervejs. Det er … Read More
I dag ville vi bare på stranden 😎😎 og det skulle selvfølgelig være Bondi Beach 👍🏻 den populæreste surfbeach nær Sydney. Vi tog bus 373 … Read More
i dag havde vi ingen planer andet end at smutte på stranden, det var vores sidste dag i Gardinbussen. Vejret var godt sommervejr med sol … Read More
Vi var afsted kl. 9.30 Big4 Coburg i Melbourne mod Sydney. Vi skal aflevere Gardinbussen d. 17. Februar i Sydney, og vi vil gerne have … Read More
Fra “Jamieson Creek Bush Campground” var der mulighed for at se solopgang, så vi satte vækkeuret til kl.6.15. Det var overskyet, men vinvalgte alligevel at … Read More
Vi var lidt i tvivl, men blev tilsidst enige om, at vi skulle videre, så efter morgenmaden fik vi handlet, købt lokumspiller og fyldt gas … Read More