Blue Dot Crew påmønstret i Preko på Ugijan
Som ventet thunderstorm hele natten og morgenen, men allerede klokken 8, kom opklaringen, temperaturen var faldet 10 grader til 24 grader. Vi foretog lige den sidste klargøring om læ, og så smuttede vi til havnen for at tage i mod familien.
Familien var ankommet i Zadar og skulle have færgen over til Preko havn. Vi købte lidt at spise og drikke og ventede.

Vi fik en kort snak med havnemesteren, som fortalte os at den hvide Bora var på vej, men det var heldigvis en lille en, der nok ikke varede mere end en dag. Det var godt vi var fremme og ikke skulle sejle i dag. Det blæste allerede 10 sm, dog ikke her på øen, “den ligger godt i læ” sagde havnemesteren.

Dagen gik med indlogering, handle og bade. Så hyggelig.


