Misset Transportvindue
Selv den bedste planlægning kan blive spoleret af uheld. Planen var, at transporten af vores båd skulle starte onsdag d. 4. juni kl. 22.00. Desværre … Read More

VI har været meget rundt i Tyskland både på land og til vands. Til vands har vi være på den tyske nordkyst, i flere Fjorde samt på Rugen. Turene er beskrevet under denne destination.
Selv den bedste planlægning kan blive spoleret af uheld. Planen var, at transporten af vores båd skulle starte onsdag d. 4. juni kl. 22.00. Desværre … Read More
Meget tidligt oppe. Morgenmad og afsted til yagtshoppen, den åbnede kl. 7.30, og den var kun lige åbnet, da vi købte det sidste stik på … Read More
Klokken 5 måtte jeg lige op og tage et billede af solopgangen ud over vandet. Idag skulle vi videre i båden med klargøring. En af … Read More
Klokken 5.30 vågnede jeg og kiggede på Lasse. Jeg havde en forventning om, at han sov, men i stedet så jeg to blå piv-åbne øjne … Read More
Det var helt utroligt så meget der skulle laves på en afrigning til transport. Heldigvis havde vi vores tjekliste, ikke en helt almindelig tjekliste, men … Read More
Afgang fra Burg på Femern præcis klokken 8. Der var lovet vind fra nord mellem 6-8 sm drejende til øst og mere vind i løbet … Read More
Lasses film viser highlights fra turen fra Hundested og over Østersøen både drone på land og GoPro ombord. Kig med her. Søgeord #Film
Vi lå godt longside helt inde i fiskerihavnen. Vi trængte til en slappedag oven på den heftige transportsejlads vi havde i går, desuden var der … Read More
Vores planlægning havde spået en forholdsvis rolig sejlads, men den endte som en hård sejlads, hvor skibet virkelig blev udfordret. Igen viste det sig at … Read More
4:45 godmorgen og tillykke med fødselsdagen Martin 🇩🇰🇩🇰🇩🇰🇩🇰🇩🇰 Aftalen med Baltic Lady Crew var fælles afgang 0600 men gerne før. Vi var alle på dæk 0515, … Read More
Ok… det var ikke særligt godt vejr. Vi nåede lige at sætte siderne på, inden et mega regnvejr kom ind over os. #TheViewFromMyBedroomWindow Vi lå … Read More
Nu var vi helt klar til at komme videre. Vi havde ligget i Lauterbach i 5 dage, men så havde vi også både fået ny … Read More
Selvom vi havde sat vækkeuret til kl.7, så vågnede vi af os selv. Vi skulle på tur med damplokomotiv til Binz. Vi skulle se den … Read More
Det var en stor lettelse, at vi havde fået fixet propellen. Pludselig havde vi ikke noget, der skulle nås indenfor en bestemt tid. Vi havde … Read More
Vi kunne ikke sove længere end til klokken 7.30. Spændingen om hvorvidt propellen var ankommet til værftet i løbet af natten var for stor. Værftet … Read More
Vi havde planlagt en cykeltur. Så – cyklerne blev samlet som det første. Lauterbach havde et stort værft, og igår havde havnefogeden oplyst os, at … Read More
Vækkeuret ringede klokken 7. Vi var så meget nede i gear, at stille vækkeuret var en nødvendighed, hvis vi skulle være sikre på at vågne. … Read More
Vejrudsigten lovede op til 34 grader, sol og pæn vind fra syd idag. Det holdt stik. Vi lå stadig i Stralsund, hvor der ingen strand … Read More
Vi glædede os til at gense Stralsund, vi vidste at det var en smuk gammel by med masser af god stemning. Vejrudsigten havde lovet os … Read More
Der var faktisk en ting, vi ikke havde taget højde for, som vi først opdagede, da vi var hernede. Det var, at vi ikke kunne … Read More
Selvom vi slappede af og ikke lavede noget, så skete der alligevel en masse. Vejret var mildest talt elendigt, og derfor besluttede vi os for … Read More
Det blev lidt af en cykeltur vi fik. Vi havde masser af tid, ingen bagkant, ikke noget vi skulle nå – kun os, cyklerne og … Read More
Super hyggelig fødselsdagsmorden, som startede kl.4.30 med, at jeg tog solopgangsbilleder, og derefter smuttede under dynen igen til fødselsdagsbarnet, som stadig sov tungt og godt. … Read More
Vi vågnede op i havnen efter en usædvanlig stille nat. Det var fuldstændig havblik. Det var en tør morgen, selvom det havde regnet en del … Read More
Uret ringede nul 500 og dagens første opgave at checke vandstanden i havnen. Heldigvis var vandet steget 40cm, hvilket vi vurderede var nok til at … Read More
Vi stod på bunden – vi stod absolut på bunden. Så vi kom ingen vegne i dag heller. Normal vandstand er 5,05 meter. I dag … Read More
Vejrudsigten havde sagt vind fra sydvest 8-15 m/s altså ikke et vejr vi ville sejle ud i. Vi blev og daskede rund. Holdt øje med … Read More
Vejret var lige til en cykeltur. Jesper var på toppen igen, så alle 4 var klar til en god cykeltur. Det blev til en super … Read More
Vi havde planlagt med et par dage i Slesvig. Desværre var Jesper blevet syg med hovedpine og feber. Så der måtte lige en Corona-test til, … Read More
Det var en magisk morgen at vågne op til, heldige var vi at vi lå for svaj. Det var fuldstændig havblik, så Vi hoppede alle … Read More
Vi havde besluttet os at sejle, hvis vejret var til det. Vi ville til Slien og helt ind i Fjorden til Slesvig. Vækkeuret ringede kl.6.00… … Read More
Lige så stille som det var i går -lige så blæsende var det i dag, og i løbet af dagen ville det blæse endnu mere … Read More
Vi havde valgt at blive et par dage her ved Femern. I dag skulle vi cykle en tur. Stemningerne viser den gode dag, der endte … Read More
Afgang i en stille morgen. Vi sejlede ud og satte kursen stik syd. Der var næsten ingen vind, så vi satte forsejlet og sejlede for … Read More
Så ktom dagen hvor vi var klar. Alt var pakket og snurret og vi var glade for at det lykkes os. Marin og Josefine skulle … Read More
Selvom det var blevet sommer og stranden lålige ved siden af,, så arbejdede vi nærmest i døgndrift for at få båden gjort klar til transport. … Read More
Siden vi flyttede ind i Blue Dot har vi sejlet 780 SM i Danske Farvande (og lidt svenske). Til dette skal lægges 252 fra Kiel … Read More
Nyder aftenen – som er absolut den sidste oppe nordpå. Næste gang jeg sidder og slapper af i cockpittet, er der varmt og anderledes. Både … Read More
Vi sejlede kl. 8.45 fra Sportshafen Düsternbrook. Vi var godt spændte, det var vores første tur og vejret varslede ikke specielt godt. Men humøret var … Read More
Det var en skøn dag 🙂 Turen gik til Kiel, hvor Blue Dot lå. Den var blevet sejlet af et crew fra Southampton til Kiel. … Read More