Igen på vandet fra Preko og sydover til Uvala Landin

Til morgen tog vi lige en cykeltur langs vandet, op over en lille top til den anden side af øen, for at besigtige en bugt vi eventuelt kunne finde på at besøge.

Kysten er meget smuk, og overalt var der lavet små badesteder med omklædning, bruser, badestiger på de betonmoler der er sat op. Overalt er der sten, og det sand børnene kan lege i, er kunstigt lavede sandkasser. Det er et must at have badesko på når der bades. Langs vandet er der masser af hyggelige tervanaer, hvor feriefolket hygger sig. Det er hovedsageligt italienere, østriger og Kroatien selv der holder ferie her.
Vi stævnede ud ca. kl.12.30, efter at være blevet budt på et glas kold prosecco af den italienske nabobåd. Så nu er vi igen på vej videre sydover, men dog med et service stop i nærheden af Zadar i havnen Sukosan, en kæmpe havn med 3000 både. Vores generator sagde, at nu var det tid til et service tjek.
Vi har stadig et par ting, vi skal se i Kroatien inden vi sejler mod Montenegro og herefter Korfu. De næste par nætter bliver for svaj.

Denne nat endte vi med at tilbringe i en idyllisk lille bugt, hvor vi lå på bøje til 180kn. Bugten hedder Uvala Landin på øen Pasman, ikke lang fra øen Zut og den Kroatiske skærgård Kornat (som er vores næste mål).

Vi badede i solnedgangen og drak den lille champagne, vi gik af Svanerne. Vi sad på badeplatformen efter en dukkert i solstrålen. Meget smuk aften.

IMG_0979IMG_0980

IMG_0988IMG_0985IMG_0997IMG_0998