Hyggelig aften i Split og ny søfartsbog

Efter en hyggelig og fredelig morgenstund i Luka Vinišce, lettede vi anker tidligt og ankom til Split kl.14.00 og fantastisk vejr. Stor smuk havn. Kæmpe laserjolle Kapsejllads var i gang, så der var en masse liv på havnen. Den kroatiske konsul havde tilbudt at komme med Lasses søfartsbog (vi fandt jo aldrig den originale, så en ny kopi blev bestilt til afhentning i Split).

Alt åndede fred og ro da vi tog MTB ind til byen for at kigge og spise, vi følte begge storbyens fart, og vi snusede rundt i den gamle bydel, meget flot. Vi fandt den hyggeligste restaurant lige ved Diocletians palads. Vi sad udendørs under åben himmel – en skøn aften.

image

image

image

image

image