Sidste aften i Kroatien på Miljet og påmønstring af nye Blue Dot’ere i Cavtat
Vækkeuret ringede igen kl.6.00, og denne gang var vi klar til afgang efter morgendukkert i solopgangen. Vi skulle til Cavtat for at samle Lotte og Tommy op, men vi var i tvivl om, vi kunne få plads, og om det var muligt at lave den tillægning der skulle til – bakke ind men smid anker inden du rammer molen, kast fortøjninger og håb på at dit anker holder.
Vi fik en plads imellem to mega både, hvoraf den ene var den største i havnen.
Rengøring oppe og nede samt madindkøb til nogle dage. Kl. 14.30 påmønstrede Lotte og Tommy, og ved 18-tiden blev vi enige om at sejle ud for svaj, bade og se solnedgang. GTI til solnedgang og Fællesskab om madlavning gjorde aftenen fantastisk.
Lidt meget hurlumhej med dårlige bands på land og lidt for meget turisme. Vi håber, det hele bliver mere roligt. Skøn aften med skøn solnedgang, god kylling lavet af Tommy, Kroatisk vin og hygge i cockpittet. Hvad vi ikke lige havde tænkt på var, at det er lørdag i en turist by, så her i skrivende stund kl, 2.30, brager der et dårligt pop-band løs ud over bugten, og selv de bedste ørepropper kan ikke redde nattesøvnen.
Cavat kan absolut ikke anbefales, hvis det er fred og ro man går efter.







