Bondi Beach og Sydney Tower Eye skywalk på samme dag

I dag ville vi bare på stranden 😎😎 og det skulle selvfølgelig være Bondi Beach 👍🏻 den populæreste surfbeach nær Sydney. Vi tog bus 373 til Bondi Beach.

Efter en vild dukkert med store bølger, hvor vi blev kastet rundt, besluttede vi os for at gå “Coastal walk” fra Bondi Beach til Coogee Beach, en smuk tur langs kysten. Det var flot solskin og stille vejr, men der var kæmpe bølger. Cyklonen på Tonga spøgte stadig, og bølgerne var vilde.

Vi tilbragte det meste af dagen ved vandet. Når bølgerne blev for vilde, var det muligt at bade i en Rockpool. En Rockpool er et svønnebassin, ofte ret stort, vandet i poolen er havvand, og vandet bliver skiftet konstant, idet bølgerne fra havet slår indover bassinet. Vi tog en dukkert på vejen i en Rockpool – mega grineren 😂

Vi var tilbage på hotellet ved 17.30-tiden og alle rede klokken 19.00 skulle vi være ved Sydney Tower Eye, Sydneys højeste bygning på 309 meter.

Vi havde købt en tur “Skywalk”, dvs. vi skulle ud og gå i det fri oppe i tårnet, på den platform der lå over observation deck, den platform hvor de fleste turister kom. Turen jer var en guided tur med max 15 personer. Vi fik 3 kvarter udenfor hvor vi kunne kigge ud over Sydney. Vi havde valgt turen klokken 20, for at se mørket tage til og lysene få magt over Sydney. Kæmpe oplevelse og en god træning for højdeskrækken.

Da vi kom ned på jorden igen, spiste vi feriens sidste middag i Darling Harbour 😄

Vi vidste, at vi skulle i det høje tårn i aften 🙃 Men det var først kl.20.00, så vi havde god tid til strandtur 😎 Bondi badeby var meget kulørt og meget dyr.

Vejret så lidt uldent ud, da vi kom. Men det klarede op, og vi fik fantastisk bade vejr. Vi fik nogle gode og vilde rutcheture i de store bølger.

Sandet var fantastisk og bølgerne ligeså, det var en meget lækker strand, vi kan godt forstå, at den er så populær.

En god streetsalat til 15$ (75kr) 🤑 Men den smagte godt 👍🏻 efter frokost gik vi “Coastal walk” lidt oppefra var der et fantastisk godt udkig over flotte Bondi Beach.

Hele vejen langs ruten gik vi ved vandet og klipperne. Endvidere kom vi forbi den ene strand efter den anden, alle med samme fine sand.

Det blev til 6 km og et par dukkerter.

Billederne er taget fra Sydney Tower Observation deck. Vi måtte ikke have kamera med ud på skywalk. Det var noget helt andet at se udsigten uden glas for. Vi kunne høre storbyen ganske tydeligt 😄

Darling Habour var helt klar flottest om aftenen med al lyset. Om dagen var området meget rodet i forhold til den orden Australierne ellers har.

Dette indlæg blev udgivet i Fra dag til dag. Bogmærk permalinket.