Skøn hel dag i Sydney

Vi kom lidt sent ud af døren. Hyggelig morgen med Kaffe på sengen og en god dukkert i poolen på 9. Sal, det gælder om at nyde ferien 😄

Vi spiste brunch på “Noms” en lille hyggelig café, hvor vi kunne sidde ude og kigge på trafikken.

Med fyldte maver gik vi ad Gouldsburg Street mod Oxford Street for at snuse til miljøet her. Vi ville meget gerne tilbage til Circular Quay og “The Rocks”, lige ved Sydney Bridge. Så vi tog toget fra Bondi Junction til Town Hall, her fik vi forvildet os ud af en emergency exit, og kunne ikke komme ind igen – vild forvirring, men med hjælp fra det rare personale lykkedes det os at komme ind igen og finde spor 6 til Circular Quay.

Vi gik hen til Sydney Bridge og gik under broen – fantastisk bygningsværk der er åbnede i 1938. Vi fandt en lille café, hvor vi kunne sidde ude og kigge på broen 👍🏻

Det endte med at vi gik op på broen, dog kun halvvejs så vi stod midt i spændet og kiggede over på operaen.

Herefter gik tilbage til Circular Quay, og tog bussen tilbage til hotellet for at slappe lidt af inden aftensmad i China Town.

Det smådryppede, og vi kom for sent ud af døren, så der var ikke meget at vælge i mellem. Vi fandt dog en kinesisk fiskerestaurant, hvor vi fik
“Fried prawns salt and peber”, forårsruller og Dim Sun – så er det prøvet 👍🏻

Da vi kom tilbage til hotellet, tog vi dukkert i udendørspoolen på 9. Sal, og så smuttede vi på hovedet i seng 😴😴

Det havde været en god dag, hvor vi blev opslugt af byen og følte byens nerve, vi havde ikke travlt men havde bare tid til at være 😄👍🏻 Sydney er bare en fantastisk by.

Noms lå på Goulburn Street tæt på hotellet. Der var gang i den her, mange mennesker der kom og købte en “To Go”

På Oxford Street var der masser af små listige butikker og masser af secondhand. Halvvejs tog vi bussen til Bondi Junctio og gik i Westfield shopping mall, vi var heldige at finde et par fede støvler til Lasse 👍🏻

Sydney Opera billeder fra “The Rocks” så et det også på plads 👍🏻 turisterne hjalp hinanden med at tage billeder 😄 hvorfor man skal stå sådan med armene, vides ikke, alle gjorde det – så gjorde vi det også 😂

Det er vildt at stå under denne tunge jernbro fra 1938. Sydney Bridge er længste enkelt spanbro.

Detaljer og udsigt fra midten af Sydney Bridge og “The Rocks”.

Sydney er kontrasternes by, og vi blev ved med at være imponerede over den vilde blanding af moderne og gammelt, der lå i en forvirring i mellem hinanden.

Dette indlæg blev udgivet i Fra dag til dag. Bogmærk permalinket.